Elizabeth - Det är jag

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Elizabeth Odalen Bjord - 24 juni 2012 19:16

Ja kan bara berätta att jag fick ett råd, ang att avprogramera mitt motstånd till sovrummet, på min kurs i förra veckan. När jag blev utbränd så låg jag mkt i sovrummet och orkade inget annat. Efter det så är det mkt negativa känslor för det. Fick rådet att spela musik som jag tyckter om, tänka positivt och vara i rummet. I dag gjorde jag min första övning. Trot om ni vill. Eddue Meduza och jag städade hela sovrummet från  golv till tak. Nej inte taket men nästan. Skivan gick två gånger men sedan var det färdigt och jag fortsatte av bara farten med badrummet. Och det var KUL!


Det var nästan som när Marcus fick alla på kursen att stå på huvudet (även jag). Först några bra tankar och sedan bara göra. wow


Nu tar jag kvällen och vilar.

Av Elizabeth Odalen Bjord - 24 juni 2012 13:23

Nu är jag redan tillbaka. Har grejat lite med utseende på bloggen. Ska suga på det ett tag och tar tacksamt emot synpunkter. Både ris och ros.


På nästan 3 tusen meters höjd på vulkanen Etna hittade jag denna varelse. Man kan tydligen klara sig på mkt ogästvänliga platser.

     

Av Elizabeth Odalen Bjord - 24 juni 2012 11:47

Ja då är jag framme på tredjedagens bloggande. Någon har sagt att det är tre som är den svåra siffran. Tredje dagen, veckan, månaden ....... Ja men då har jag ju klarat av det första nu går det som en dans fram till tredje veckan. Yippy. Men lite trögt är det i dag. Men som vi lärde oss. Självuppfyllande profetior. Jag tror att det ska vara jobbigt och så blir det så. Ja det ligger nog något i det. Då ska jag bestämma mig för att i dag ska bli en bra dag. Återkommer senare hur det blir. Ska köra lite Tankens kraft på det.


Hur går det med Mindfullness och Tankens kraft då. Ja, sisådär. Mindfullness nej inget men tankens kraft använder jag mig av lite då och då.Tycker du jag är flummig? Ja, kanske det men då får det vara så. Jag fick mig så många tankeställare på kursen att det flyger runt i huvudet och jag är medveten om det.


Idag hålller inga tankar ihop. Har skrivit, suddat och skrivit igen här. Så nu tänker jag stänga ner för att få någon mening i allt hoppande. Får se om jag kommer tillbaka i dag och berättar mer eller annars hörs vi i morgon.


Sköt om er därute och njut av dagen.

Kram



Tidigare månad - Senare månad

Tic Tac

Presentation

Vill du veta något?

0 besvarade frågor

Här finns mina bästa länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards