Elizabeth - Det är jag

Alla inlägg under juli 2012

Av Elizabeth Odalen Bjord - 9 juli 2012 21:33

Ja då är jag hemma. Känns som jag varit på resande fot i en månad.

Vilken tur med vädret vi hade på lägret. Lite regn på fm några dagar men i övrigt kanonfint.

Trodde vi skulle få oväder på vår tur med Donalda men de kolsvarta molnen drog bort och vi fick en fantastisk tur på havet. Vad har lägret handlat om då? 30 deltagare och 10 funktinärer har tillbringat fem dagar tillsammans och funktionärerna tre dagar extra. Det har varit föreläsningar  om ADHD, OCD, kostens betydelse mm. Försäkringskassan och arbetsförmedlingen var där och berättade. Trä och textilhantverk har funnits nästan varje dag. Utflykter till Vitlycke för att titta på hällristningarna och Strömstad för shopping. Jag har varit i vår information och försökt besvara frågor så gott jag kunnat. Har även försökt hålla igång tekniken. Hoppas nu bara att lägren får fortsätta. Finns inga beslut för nästa år. Måste skrivas motioner till förbundsstyrelsen ang detta. Ska sortera lite kort och lägga in.

Ha det så bra därute

Kram



Av Elizabeth Odalen Bjord - 6 juli 2012 22:41

Jag är: Glad, ledsen, upprymd, trött, klarvaken

Jag har: Hemlängtan,

Jag vill: Stanna kvar


Nu är det sista kvällen på lägret och känslorna svallar. Det har varit så kul, jobbigt och bara så fantastiskt.

Massa härliga människor.


Nu ska jag försöka sova. Bilder och lite mer kommer snart. Måste vila lite och samla ihop mig.

Stor kram till er alla därute

Av Elizabeth Odalen Bjord - 3 juli 2012 21:02

I dag var min "lediga dag"  Upp till frukost och skulle sedan gå och lägga mig. Men gjorde jag det. Nej jag skulle bara .......

Det är så roligt att vara med på allt och alla dessa underbara deltagare som ger så mycket energi till mig.

Men en tur till Strömstad blev det. Lite färska räkor på kajtrappan i gott sällskap med solens värmande strålar i ansiktet. Var så härligt att jag bara njöt. Ska spara detta minne när mörkret och kylan kommer. Något som förvånar mig i dessa semestertider är att det inte är så mycket folk här på kusten nu. Vädret är ju bra för det mesta. Solen skiner och det är varmt och skönt. Men desto större plats för mig. Fick parkering nere i centrum i Strömstad utan att leta. Är inte så ofta det händer.

Upptäckte också att åren går väldigt fort. Tänkte jag skulle ta mig en tur till Fredriksstad på torsdag med Silverpilen men den slutade visst att gå för 11 år sedan. Hmmm. Vad ska jag nu hitta på? Tipsa gärna om något kul och inte för dyrt.

Nu är det dags för mig att sluta mina ögon och nanna kudden. Det är en lång dag i morgon också. Bla ska vi ut på en båttur. 

Kram på er alla där ute.



Av Elizabeth Odalen Bjord - 2 juli 2012 22:50

I dag mår jag bra. Har fått så många kramar och glada skratt av personer som jag inte sett på ett år. Jag älskar att vara funktionär på lägret. Det är massor av jobb men ger så mkt tillbaka att jag inte skulle vilja vara utan det. Var rädd ett tag att jag inte skulle orka för hostans skull. Men det gick som tur vad över (eller i alla fall mkt bättre).

I morgon är min lediga dag men vet inte vad jag ska hitta på. Det är så roligt att vara med alla så jag stannar nog  här stor del av dagen.

Kram till er alla


Av Elizabeth Odalen Bjord - 1 juli 2012 22:19

Några snabba rader innan jag ska sova. I dag har varit en dubbel dag. Har tillsammans med ett härligt gäng funktionärer förberett inför deltagarnas ankomst i morgon. Vi har haft en bra dag med många goda skratt. Men har även flera gånger tänkt på att det skulle ha varit min pappas 90 års dag i dag. Saknar honom så mkt. Leif, Evylyn och Jimmy har varit till mamma och ätit smörgåstårta. Hur ska inte hon känna en dag som denna. Nästan 60 års äktenskap. En stor tanke till henne. Jag älskar dig mamma.   Du är den bästa mamman som finns. Vi ska snart ut och åka. Det blir väl till Arvika trakten kan jag tro.  Stor kram.


Nej nu ska jag försöka sova. Ha det så bra där ute.

Kram

Tic Tac

Presentation

Vill du veta något?

0 besvarade frågor

Här finns mina bästa länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards