Elizabeth - Det är jag

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Elizabeth Odalen Bjord - 24 juli 2012 22:30

Hmmm  Andra börjar vid nyår och ger nyårslöften att börja ett nytt liv. Nu ska jag mitt i sommaren börja, om inte ett nytt liv så införa nya rutiner. Jag har börjat att göra matsedel för middagarna och utifrån den skriva inköpslista på vad jag behöver.

Har hållit på i två dagar så det är inte så mkt men alltid en början. Man måste börja någonstans. Jag gillar ju inte att ha det för inrutat men attan vad skönt det har varit att veta vad jag ska göra för mat. Gjorde även min första handling efter en sådan lista i går. Liter ovant men helt ok. Kan även hämta inköpslistan i telefonen ifall jag glömmer den hemma. Som jag självklart gjorde. De rätterna jag gjort har varit nya. Så även det har varit spännande.

Har hittat en sida på nätet som hjälper mig i min planering. Där gör jag matsedel för veckan och kan göra en inköpslista snabbt och enkelt. Det finns en del recept och man kan lägga in egna.

I går gjorde jag en snabb fuskrisotto med korv. Den var jättegod, snabb och enkel.   I dag blev det fisk i ugn, samma med den, god, snabb och enkelt att göra. 

Det återstår nu att se hur det går.

Men bloggen lever i alla fall. Jag skriver inte varje dag men jag är nöjd.

Har även en del andra nya saker på gång men det får ni veta en annan gång. Inte allt på en gång.

Stor kram till er alla därute. Ta hand om er själva och andra.


Tic Tac

Presentation

Vill du veta något?

0 besvarade frågor

Här finns mina bästa länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards